Recenzie Modern Love Mumbai: seria Amazon Prime te face să te îndrăgostești de oraș, din nou

Șase povești de dragoste. Șase ode către Mumbai. Modern Love, coloana nebunește de populară NYT care a fost filmată ca un serial plasat în New York, are acum un Versiunea Mumbai, orașul care este sora sufletească a orașului New York în multe privințe – prin capacitatea sa de a absorbi milioanele care continuă să curgă, adăugându-se la cei care sunt deja acolo, încordați la braț. Unde te duci, în afară de malul oceanului, pentru un pic de aer, un pic de distracție, o pauză atât de necesară de la cearta zilnică? Și la poveștile care dă speranță.

Nu degeaba, după cum spune clișeul, Mumbai este cel mai cosmopolit dintre toate orașele indiene. Chiar și cu parohialismul care se strecoară, ea întinde brațele sale generoase migranților din toată țara care se supun îmbrățișării ei haotice, pentru că le oferă șansa de a fi ceva ce nu sunt, poate să viseze și o modalitate de a le împlini.

Un tip timid, proaspăt ieșit din barcă, merge dimineața la alergare și fantezează despre o femeie mai în vârstă (Sarika) în timpul zilei, chiar dacă strânge o scrisoare de respingere după alta în căutarea acelei slujbe evazive. News flash, și ea. Manzu (Pratik Gandhi) se află în dulap, respingând cererile în căsătorie de la oamenii săi îngrijorați: îl va elibera bunica bolnavă (Tanuja) pentru a se bucura de singura lui iubire adevărată? Legătura neașteptată dintre un băiat care urmează să fie în Thane și o fată de oraș care caută pe cineva potrivit (Masaba Gupta) se desfășoară în vorbe de conversație (Richard Linklater mult?) Din cauza preocupării pentru mediu și gustoase misal: este o curiozitate sau vor fi capabili să se țină de ea? O mamă posesivă (Yeo Yann Yann) de origine chineză își păstrează tradițiile și fiul ei (Meiyang Chang) în timp ce alunga un „daayan vegetarian” (Wamiqa Gabbi). O tânără volubilă din Kashmir (Fatima Sana Shaikh) învață bucuriile de a fi liberă în timp ce navighează pe distanța de netrecut dintre jhuggis-ul sfâșiat din Mumbai și grădinile elegante. Și a cuplu mult căsătorit (Arshad Warsi și Chitrangda Singh), el un „întârziat” permanent, ea o mamă mormăioasă îngropată la solicitările lui „pati” și „bachcha”, încearcă să-și găsească mojo-ul scriitor – încântătorul Warsi care dă nuanțe de Amol Palekar. personaj dintr-un film de filmare cu Basu Bhattacharya, acela care crease clasice romantice moderne pe vremuri într-un oraș care a fost.

Am o prietenă care râde de mine de fiecare dată când îi spun că Mumbai este singurul „mahanagar” (metropoli) adevărat pe care îl are India. În capul meu, îi spun să tacă și să mă lase să mă iau în aerul electric, încărcat de sare al acestui oraș care nu doarme niciodată. Se potrivesc aceste povești cu orașul în care sunt plasate? Mumbai este un act greu de urmat. Am căzut în aceeași afecțiune uimită în timp ce mă uitam la acest serial? Poate nu tot drumul, nu. Pentru că în câteva segmente, tropurile nu sunt suficient de împrospătate, în ciuda încercării de a da intrigilor noi decoruri. Și unii întind un pic prea mult îngâmfarea centrală, etichetate de note de sfârșit filozofice confortabile.

Totuși, fiecare poveste are ceva unic în Mumbai – revendicarea Sea Link într-un vehicul umil care nu este permis pe el, o cursă prin oraș într-un tren local (dacă nu ai făcut una dintre acestea, ai ” T-ai trăit, chiar dacă eviți, zdrobit, pe de altă parte), funcționarea interioară a unui studio de muzică Bollywood, regizorii de film beligeranți fiind abordați de cântăreți plini de speranță care își țin marfa în pisoare (da, o adevărată legendă urbană). Și câteva au elemente pe care poate nu le-am mai întâlnit înainte: un Sardar (Naseeruddin Shah) cine înțelege chineza (cantoneză?) și emoțiile umane universale, de exemplu.

Și, în general, în ciuda unei nenorociri ici și colo, „Modern Love Mumbai”, produs de Pritish Nandy Communications, face ceea ce își propune. Ne oferă câteva personaje care încep să ne placă pe măsură ce mergem: Fatima Sana Shaikh începe ultra-excitabilă și este atât de în plus încât dorești să-i spui să se calmeze, dar apoi se așează la performanța ei fizică vie. Bucătarul din viața reală Ranveer Brar, care a transformat de multă vreme fiecare dintre episoadele sale de gătit de pe YouTube într-un act, nu este un actor, cel puțin încă, dar o compensează prin prezența sa pe ecran, chiar dacă cel mai excelent Pratik Gandhi va trebui să învață cum să savurezi cu adevărat un „nihari” cu carne înainte de a crede că poate. Apoi sunt interpreții cărora ni s-a programat să îi placă: este minunat să vezi actori precum Tanuja și Sarika care au ceva real de făcut.

Și când vezi că acel cuplu are în sfârșit un moment în sine la Marine Drive, creându-și propria intimitate în cele mai publice spații, te îndrăgostești de Mumbai, din nou.

Distribuția Modern Love Mumbai: Sarika, Tanuja, Pratok Gandhi, Masaba Gupta, Fatima Sana, Shaikh, Meiyang Chang, Arshad Warsi, Wamiqa Gabbi, Chitrangda Singh
Regizorul Modern Love Mumbai: Șase segmente, regizate de Alankrita Srivastava, Dhruv Sehgal, Shonali Bose, Hansal Mehta, Vishal Bhardwaj, Nupur Ashthana