Recenzie de film Jayeshbhai Jordaar: Ranveer Singh încearcă din greu, dar filmul nu are „jor”

Distribuția filmului Jayeshbhai Jordaar: Ranveer SinghShalini Pandey, Ratna Pathak Shah, Boman Irani, Jiya Vaidya
Regizorul de film Jayeshbhai Jordaar: Divyang Thakkar
Evaluarea filmului Jayeshbhai Jordaar: 1,5 stele

Cât de departe te va duce disperarea pentru un „waaris” (moștenitor masculin)? Dacă sunteți Jayesh bhai (Ranveer Singh) și Mudra ben (Shalini Pandey), un tânăr în așteptare, care trăiește sub controlul unor bătrâni dominatori, vă supuneți dictatului lor, care ar putea include, mai presus de orice altceva, un test de determinare a sexului. .

În primul rând, pentru ca un film să înțeleagă acest lucru pentru a-l considera o practică pernicioasă, ilegală, care nu ar fi trebuit să existe niciodată, trebuie să-și dea seama exact ce ton dorește să adopte. Jocuri, concrete, ascuțite sau lasând în mod deliberat o portiță din care vinovații să se târască? De teamă că s-ar dovedi prea mult un documentar, pentru că sunt acuzate adesea trăsăturile bazate pe probleme, te încurci, la intervale regulate, personaje pline de culoare, ocoliri ciudate, un copil precoce, fără să-ți dai seama că scobi nucleul propriului tău film. .

Este exact ceea ce se întâmplă în această ultimă ieșire YRF. În zelul său de a cimenta timiditatea lui Jayesh, care nu poate deschide gura în fața lui babuji (Boman Irani) și ba (Ratna Pathak Shah), avem scenă după scenă în care Patel Sr ajunge să fie un patriarh hohotitor, iar soția lui să fie omologul său feminin. Și aceasta urmează scene după scenă în care Jayesh este cât de mult un scut pe cât poate pentru Mudra, foarte însărcinată, pe cale de a naște, și fiica lui în vârstă de nouă ani, împotriva părinților săi și a „samaajului” (filmul aduce „societatea” cu fiecare ocazie, oferindu-le protagoniștilor săi mai în vârstă o scuză pentru a fi așa cum sunt). Ce pot face săracii când societatea însăși este atât de regresivă?

Și, în cazul în care eram pe cale să coborîm puternic în tot Gujarat (acum, asta nu ar merge niciodată, nu-i așa), avem o grămadă de „pehelwaans” Haryanvi (conduși de musculosul Puneet Issar), toți regretați că au scăpat. a fetițelor lor chiar înainte de a se naște. Din nou, un punct care trebuie făcut, dar este râsul slab singura modalitate de a face acest lucru? Când seniorii înfometați de băieți nu sunt dezgustător de misogin cu femeile îngropate sub „ghoonghats” lor, ei îl urmăresc pe Jayesh și Mudra, care sunt pe fugă. Ce vrea să fie acest film? O urmărire, o comedie sau un film plin de sens? Ultima dată când YRF a reușit să-și pună toate rațele la rând, a fost cu minunatul “Dum Lagaa Ke Haisha“, și asta a fost în 2015.

Nimeni nu scapă nevătămat. Ranveer Singh încearcă din greu să fie „jordaar”, dar este dezamăgit de filmul care literalmente nu are „jorda”. Shalini Pandey, fetița blândă din „Arjun Reddy”, se transformă aici într-o soție blândă. Boman Irani nu are altceva de făcut decât să țipe casa, iar lui Pathak Shah i se înmânează o scenă „Mirch Masala”, amintindu-ne de acel câștigător al unui film, care și-a stivuit toate pachetele în spatele femeilor sale asediate și a câștigat ziua.

Ranveer Singh într-un alambic din Jayeshbhai Jordaar.

Nu există un astfel de noroc aici. Intențiile din „Jayeshbhai Jordaar” s-ar putea să fi fost nobile, dar filmul decurge ca o bâlbâială de personaje care se frământă într-un complot care te face să strângi din dinți. Imaginați-vă că aveți un film care are un personaj principal responsabil de moartea mai multor copii nenăscuți, fără ca fapta să-i lase o cicatrice vizibilă pe suflet: el doar îl aruncă în șir, varsă o lacrimă și asta este sfârșitul.

În cele din urmă, un personaj spune cu voce tare: yeh kya ho raha hai yahan? (Doar ce se întâmplă aici?). Nu vine nici o secundă prea curând.

.