Recenzie Conversații cu prietenii: Adaptarea de-Irished Sally Rooney este lentă și solipsistă

Este un adevăr universal recunoscut – cel puțin în rândul persoanelor de o anumită vârstă și demografic socio-economic – că Convorbiri cu prietenii este cel mai bun roman al lui Sally Rooney, un debut superior succesului său apreciat, Oameni normali. Așa că nu este o surpriză să găsești că BBC se întoarce pe teritoriul care a făcut anii 2020 Oameni normali unul dintre primele lovituri adevărate ale blocării, a Regele Tigru pentru generația care își risipește cu bucurie banii ipotecii pe latte cu turmeric. Convorbiri cu prietenii revede formula cu atâta fidelitate încât chiar și absența oricărei continuități narative nu poate împiedica acest sentiment ca o continuare.

Convorbiri cu prietenii urmărește viețile încurcate ale lui Frances (noul venit Alison Oliver) și BobbiAmerican Mierelui Sasha Lane), care sunt cei mai buni prieteni, foști iubiți și, spre veșnica lor rușine, poeți de spectacol. „Sunteți destul de intens împreună”, Nick (FavoritulJoe Alwyn), observă, după ce cei doi sunt strânși la cină de soția sa, MelissaFetelor„Jemima Kirke). Nick și Melissa, actor și, respectiv, scriitor, devin surse de fixare pentru fete. Frances se îndrăgostește de Nick, îndrăgostită și foarte răsplătită, în timp ce Bobby pleacă într-o repartee flirtatoare cu Melissa. — Chiar îți poți imagina singuri? o întreabă pe Bobbi, în timp ce ea și Frances vin cu aburi în această căsătorie.

În calitate de telespectatori, nu trebuie (deși poate dorim). Convorbiri cu prietenii este o poveste despre o invazie a casei: Frances și Bobbi suflă ca un vânt aspru de pe marea Irlandei. Frances, un comunist care se declara pe sine, se înnebunește cu privire la mobilierul de la mijlocul secolului al cuplului. „Casa ta este foarte tare”, spune ea. „Voi doi sunteți atât de mari”, adaugă Bobbi. Acel furnir lucios al vieții lui Nick și Melissa – impulsul capitalist esențial de a consuma și de a deține – este critica centrală, dar agnostică a emisiunii. Întrebată de ce scrie poezie, Frances răspunde că îi place „impermanența acesteia”. „Mă simt puțin rău când mă gândesc că va dura pentru totdeauna”, adaugă ea. În cele din urmă, își găsește mintea, corpul, experiențele ei, toate marfate de aventura ei cu Nick. Indicați multă meditație nefericită asupra stării terminale de mizerie a umanității.

Povestea este a lui Frances, iar Alison Oliver – toți care mușcă buzele anxioase și înghiți uscate nervoase – mai mult decât poartă piesa. Ea este o prezență celtică singuratică într-o producție care se simte în mod evident de-irlandezată: Bobbi este acum americană și Melissa engleză. Acele spectacole se simt foarte mult în limitele stabilite ale actorilor lor (o, wow, este Jemima Kirke care joacă o femeie care își maschează vulnerabilitatea cu o încredere vociferă!) Dar există o mulțime de carismă. Băiatul londonez Joe Alwyn (care arată ciudat, trebuie spus, ca un golden retriever) afectează o simțire irlandeză atât de subtilă încât să fie aproape de nedetectată, dar reușește să surprindă ceva din sexyitatea fără sex a lui Nick (ca un Ken bine citit și manipulator emoțional). păpuşă).

Convorbiri cu prietenii este lung. Serialul are 12 episoade. Ediția mea din Marea Britanie a romanului are 321 de pagini, ceea ce înseamnă, mă asigură diverși boffins, că fiecare episod reprezintă aproximativ 27 de pagini de acțiune. Problema prelungirii (sau compresiei) este endemică în adaptarea romanelor, dar ritmul Convorbiri cu prietenii se simte atât de indulgent de langouros, mediul (fie în Irlanda sau Croația) atât de opresiv de repetitiv, încât efectul este, în cel mai bun caz, hipnotic și, în cel mai rău caz, soporific. „Este o piesă potrivită”, spune Nick, despre Tennessee Williams. Pisica pe un acoperiș de tablă fierbinte, „Unde se întâmplă lucruri.” Acest lucru, pare să anunțe cu mândrie, este opusul.

Deși este, fără îndoială, lent, solipsist și mulțumit de sine, spectacolul are un atracție ambientală. Este un televizor conceput pentru a fi privit cu coada ochiului în timp ce parcurgeți Instagram, uitându-vă la străini pe două ecrane simultan. Și dacă perspectiva de a urmări viețile unui grup de millennials mai degrabă îndreptățiți se dezvăluie într-un ritm mai aproape de căpitanul Tom decât de Mo Farah nu te entuziasmează, există o mulțime de prim-planuri cu oameni frumoși care se sărută pentru a te ține distras. La sfarsit, Convorbiri cu prieteniiprecum personajele sale, nu are multe de spus, dar își ia timpul dulce pentru a le spune.