Harry Styles ‘Harry’s House’: Recenzia albumului

Cu puțin peste cinci ani în urmă, Harry Styles a scapat a debut solo pe care absolut nimeni nu l-a văzut venind, mai ales de la un tip care își închisese ușa rolului său de spărgător al inimii din magistralul pop One Direction cu doar 18 luni mai devreme. „Harry Styles” a fost un album atemporal, ciudat de gen, care suna vag ca o colecție pop de la începutul anilor 1970 și ca nimic altceva lansat în acel an. Indiferent, a fost un hit și i-a oferit tânărului cântăreț pista pentru a-și găsi picioarele de mare ca artist solo – și, mai important, o tabără curată pe care ar putea să o urmeze cu orice își dorea. Acesta a ajuns să fie albumul „Fine Line” cel mai definitoriu și definitiv din 2019, care ar putea fi considerat adevăratul său debut, generând single-uri masive precum „Watermelon Sugar” și un turneu de succes (dacă a fost amânat de pandemie). care duce direct la „Harry’s House”, care este o continuare și o progresie a predecesorului său.

Ceea ce nu înseamnă că este mai mult la fel: „Harry’s House” este puțin mai intim și mai puțin de dimensiunea unui stadion decât predecesorul său. Din punct de vedere liric, este mai greu și mai grav pe alocuri – nu este surprinzător după tot ce s-a întâmplat în cei doi ani și jumătate de când „Linia fină” a scăzut chiar înainte de pandemie. Într-o notă similară, numărul muzicienilor care au contribuit este, de asemenea, mult mai mic: albumul a fost produs și co-scris aproape în întregime cu colaboratorii de lungă durată Kid Harpoon (Jessie Ware, Shawn Mendes, Florence & the Machine) și Tyler Johnson (Sam Smith, Cam). ), și au cântat și la majoritatea instrumentelor, deși John Mayer și Ben Harper fac camee cu șase corzi.

După un început plin de viață, cu „Music in a Sushi Restaurant” și „Late Night Talking” cu aromă din anii ’80, „albumul se liniștește într-un groove liber, fără grabă, amestecând stările și tempo-urile, dar nu devenind niciodată prea relaxat: Tocmai când te apleci pe spate, o melodie precum single-ul principal fără efort, „As It Was” (care a ajuns deja în topurile în mai multe țări) izbucnește ca soarele după o ploaie de vară.

Cântecele sunt în mare parte despre romantism și sex, dar devin mai întunecate atunci când aparent sunt adresate unor persoane sau situații specifice. „Daylight” este plin de referințe la droguri, „Matilda” este pentru cineva cu o istorie de familie tulbure, iar superbul „Boyfriends” – a avut premiera la Coachella luna trecută – este pentru un prieten într-o relație toxică: Styles cântă „You love a fool cine știe cum să-ți bage sub piele ”, acompaniat doar de Harper la chitare acustice și propriile sale armonii impresionant de multitrack. Dar nici nu este deloc serios: există și funk-ul relaxat, Timberlakeian din „Cinema”, „Grapejuice” de la Beatles și o baladă minunată numită „Little Freak”.

La șase ani și jumătate după ce Harry Styles și-a făcut o reverență finală cu One Direction, este posibil să ne imaginăm că o parte considerabilă din publicul său nu are nicio amintire despre timpul petrecut cu grupul care l-a aruncat la celebritate. Iar la 28 de ani, nu mai este atât de tânăr, și-a construit o carieră solo de invidiat, pe care „Harry’s House” merge mult spre o dezvoltare.